söndag 17 januari 2010

Ont i långfingret :(

Hade lite tråkigt idag så jag åkte till min syster för att umgås lite. Barnen hade antingen en kompis över eller var hos någon, men jag lekte lite med dem i alla fall (eller tittade på när de lekte) :P

När min syster väl kom hem hjälpte jag henne klä om två stolar, sittdynorna, vilket jag aldrig gjort innan. Det var dock inte så svårt som man kan tro! Och jag tror jag fick en spinga i långfingret, men det syns inget, dock gör det väldigt ont titt som tätt så jag kan inte använda det alls just nu. Spingan syns för övrigt inte.

Så här blev resulatet: den rosa är före och det blommiga är efter. Min syster hade funderat på att måla om stolarna men det tyckte varken hon eller jag när vi var färdiga med dem. (Inte bästa bildkvalité då jag tagit med mobilkameran). Jag gillar tyget ju mer jag tittar på det!
Av det som blev över av tyget fick flickorna använda och E skulle göra en väska och I skulle göra ??? Jag förstog inte riktigt vad hon skulle göra... men det blev nog bra. Jag stannade inte så länge att jag fick se resultatet.

Lånade även en del filmer av dem. Jag är inte det största av filmfans, men jag har en skoluppgift där vi skulle analysera de 5 första minuterna i en film vi inte sett. Jag kan inte riktigt välja mellan Stiletto eller Stepbrothers. Blir kanske båda?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar