lördag 16 januari 2010

Jag vill till Legoland

Uppdatering från igår: jag blev färdig med min minifilm och den är nu inskickad till lärarna. Jag är ganska nöjd med den ändå. Nästnästa uppgift är att göra en animerad film och jag funderade på om jag skulle göra egna figurer eller använda legogubbar. Tanken på legogubbar fick mig att vilja bygga med lego igen så jag gick och hämtade mitt gamla lego och började bygga. Dock var det inte riktigt lika kul som när jag var liten. Då hade jag en träsoffa och på den fick det precis plats 2x5 plattor och jag hade byggt upp en hel stad. Åhh, vad kul det var att bygga och leka med lego! Har velat åka tillbaka till Legoland sen i somras nu! Någon som vill följa med?

Idag var jag med mina föräldrar på Ica Maxi ute på Flygstaden och där såg vi en man - iförd halmhatt, ljusblå skjorta och SHORTS samt tunna loafers på fötterna! Han hade ingen jacka och vi undrade om han hade kommit från ett tropiskt ställe eller om han skulle till ett! Hans familj var vinterklädda... Inte varje dag man ser något sådant!
En lo om godis, för det är ju så gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar