lördag 9 januari 2010

Fakta om mig

Tänkte att jag skulle dela med mig av lite information om mig och mitt scrappande/pysslande.

Mitt namn är Lovisa fast ibland kallar min storasyster (32) mig för Lavinia Lusenkofta, därav bloggnamnet. Jag fyllde 21 förra september, men känner mig inte som det och får tänka efter lite extra varje gång någon frågar mig om hur gammal jag är. Jag pluggar just nu Media- och kommunikationsvetenskap med inriktning Informationsproduktion på högskolenivå. Samtidigt läser jag en distanskurs som har med med det praktiska inom media att göra, som att filma och göra reportage för både tv och radio. Distanskursen är faktiskt lite roligare ^^

Jag har alltid pysslat med grejer som mosaik, smycken, omslag till cd-skivor och mycket mer! Scrapbooking började jag dock med 2007, runt studenten, för jag ville bevara minnena från balen och gjorde lite kollage. (Hittills har jag hunnit göra 4 nästan fulla album!) Anledningen till att jag scrappar är för att jag tycker det är roligt och det blir roligare minnen av det på något sätt, roligare att titta på några år efter.

Jag scrappar om det mesta: min familj, mina vänner, mina syskonbarn. De som jag gör om mina syskonbarn ska jag noga sätta in i ett eget album och ge till dem när de blir äldre (dels eftersom de bara är 5 och 7 och kan inte hantera såna grejer än och dels för att deras mamma inte är den som har tid eller tålamod att sitta och scrappa om dem).

Det tar ganska lång tid för mig att slutföra en layout, för att jag har inte så stor plats att scrappa på så jag kan bara göra en i taget och sen brukar jag haka upp mig på detaljer som kan ta dagar att komma till rätt med! Som bot på det så har jag ett mindre album, där jag scrappar om bilder som blivit över och där jag absolut inte får tänka för länge! Vilket är en utmaning för mig!

Utöver scrapbookingen tycker jag om att fotografera, umgås med min familj och vänner, skolan tar ju ganska mycket tid också, och jag älskar att resa!

Blev tyvärr ganska långt... hoppas du orkar läsa! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar