onsdag 6 januari 2010

Kvällstankar

Har nyss avslutat en lo, bara en liten detalj kvar. Jag har väldigt lätt för att hänga upp mig på detaljer när det gäller mina layouter, för att det inte ska skita sig helt.

Har börjat fundera mer och mer på vad jag egentligen vill göra, främst nu under våren då vi ska göra ett projektarbete. Detta kräver att man har någon att jobba ihop med, vilket jag inte har ännu. Sen måste man hitta ett företag att jobba med också, vilket jag inte har. Hoppas nån annan har nån idé. Jag bara blir lite stressad när jag tänker på de som tar examen nu till sommaren, de ska ut i arbetslivet och eventuellt arbeta med det som dem har pluggat. Jag tror jag är rädd för just det: att jobba med det jag studerat. För då förväntas jag verkligen kunna i stort sett allt, eller ganska mycket iaf. Upp till bevis liksom.

Jag har ju arbetat utomlands också, Österrike, och det gav mig mersmak. Dels utmaningen och dels språket (som jag är lite svag för). Men funderar mer på Tyskland nästa gång. Frågan är bara var jag ska arbeta, eller kan, eftersom jag kan ju inte tyska till 100% men det går ganska bra när jag väl börjat prata. Skriva, och ibland förstå, är det svåra. Tål att funderas mer på!

Har haft en mysig eftermiddag med käraste Viktoria (som bakat en väldigt god kladdkaka) och Tomas. Nu blir det sängdags!

//Lavinia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar