fredag 13 september 2013

Right & Wrong

This post hast nothing to do with scrapbooking, it's just me wentilating a bit...

Det är inte alltid lätt att göra det som man vet är rätt. Och jag är väldigt rädd för att ta konflikter med familj, vänner och arbete. Men när det gäller pojkvänner, både före detta och nuvarande, är det inga problem. Varför förstår jag inte. När det gäller (större) konflikter i min familj kan jag nog räkna alla på två händer, som skett mellan mig och mina föräldrar och jag har nog alltid försökt undvika konflikter för jag tycker verkligen inte om när de är arga, ledsna eller framförallt besvikna på mig. Vet inte riktigt hur jag ska ställa det till rätta igen. Vet inte om det hjälper om jag ersätter den.

Jag känner även, inte bara på grund av det här, att jag verkligen behöver flytta hemifrån. Jag fyllde precis 25 men känner mig fortfarande som 20. Det är alldeles för bra här hemma (i-landsproblem, I know). För att kunna flytta hemifrån behöver jag ett jobb, ett stabilt jobb så att jag kan betala allt. Men hur lätt är det att hitta?! Och vill jag bo kvar här eller ska jag stanna i Österrike lite längre och leta jobb där? Varken där eller här är det lätt att få jobb och bostad. Samtidigt som jag just nu har lite jobb så känns det som att det är lite motigt..

Deppigt inlägg, men behövde skriva av mig lite..

Thanks for stopping by!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar