söndag 21 februari 2010

Snöbilder

Ja, idag fick jag skotta allt själva, och det har ju snöat ganska mycket... typ 1,5 decimeter mellan skottningarna. Men natten eller morgonen till idag plogade plogmannen igen allas garageuppfarter på hela gatan! Snällt av honom (inte). Såhär ser det ut på baksidan i vår trädgård, under snön som sticker upp står en bänk, ca 30 cm hög.

Så här ser det ut utanför mitt fönster. Finns inte mycket plats kvar att göra av snön på när man skottar:

Baksidan igen. Jämte bänken står en trädgårdsstol...ja, ni kan ju se själva..
Och så här såg det ut på trottoaren innan jag började skotta, man kunde inte gå där och fullt med sten(snö)bumlingar!

Men nu kan man iaf gå på trottoaren och komma in och ut med bilen, fast har ingen bild på det. Jag känner mig duktig idag ^^

Min helg var ganska rolig, förutom söndagen den e oftast alltid tråkig men jag var uppe väldigt ovanligt tidigt! Imon är det skola, gå igenom projektrapport. :( Mamma å pappa är i Österrike och där var det typ vårväder och snön smälte bort. Varför är snön här och inte där? De hade ju haft mer nytta för den där nere... varför tänker inte vädergudarna på det?


Hade beställt lite grejer från Panduro också, som jag var och hämtade i fredags: turkosa filtstickers, hängen ugglor och runda grejer antikguld. Ögonskuggan och nagellacket från Isadora var ett måste när jag såg dem! Vårfärger, fast jag ska spara dem lite tror jag. Det fattas bara en vit färg också och sen är det hela Ahlgrens bilar-paletten :)
Jag har kartlagt mina svagheter (förutom godis): nagellack, Isadora ögonskuggor och scrapgrejer!

1 kommentar:

  1. Självklart ska vi ses min underbaring! Kanske vi tre musketörer kan slänga ihop ngn middag tillsammans? Vi måste ses!
    Vad tyckte du om dem? Gillade du dem?
    Allt bra annars? Läste att du hade kommit till skolan tidigt igen, haha! Sötnos!
    Min fina vän! Jag tänker på dig en hel del med, och saknar dig i mängder!
    Kärlek i mängder!

    SvaraRadera