tisdag 9 februari 2010

Animerad film

En animerad film på 1 minut (kan man kalla det film då?) ska jag göra idag till distanskursen som jag går. Jag har skjutit upp på det alldeles för länge nu, men jag har inte haft någon idé om vad den ska handla om. Men nu har jag äntligen kommit på en story, så jag ska försöka få något animeringsprogram att funka så att jag kan spela in den.

Fick lite hjälp med idén igår, och så spann jag vidare på den idag. Allt är i Lego btw. Den ska handla om en tjej som har suttit och solat i 5 timmar och en kompis kommer till henne och ser att hennes hår har blivit rött av att hon har solat. Hon vet inte riktigt vad hon ska ta sig till för det är söndag och Apoteket har stängt. Men så kommer hennes kompis på att glasskiosken runt hörnet har ju öppet och säljer kanske läkemedel, så hon springer ner och köper det hon behöver (och tur hade hon för de hade bara en kvar). Hon köper även en isglass för att kyla ner sig och 5 minuter efter att hon tagit pillerna är hon brunett igen! Och där tar sagan slut.

Det är kanske inte den bästa, men jag tycker den är lite rolig och den ska ju bara vara 1 minut lång (kort?) så det får bli så! Kanske lägger upp den sen när den är klar.

Tänkte visa en gammal lo om när vi brukade lussa för mormor. Jag är lucia såklart :P Tror detta är julen -94. Jag gissar på att det röda pappret är från SEI, bokstäverna är thickers, den stora snöflingan är egentligen en julgransdekoration, vit punchinella, vit cardstock bling, brun bård från Panduro - allt jag kommer ihåg just nu.
En lo till: "1:a gången i skidskola". Min yngsta systerdotters första gång och hon fick gå i min kompis skidgrupp. Även om de inte förstod varandra så bra (en tysk och en svensk) så lyckades hon lära sig att åka och ploga! På den sista bilden, längst till höger, är det en tankebubbla och så står det "är den verkligen äkta?". Jag kommer inte ihåg var pappret kommer ifrån men som vanligt är det thickers som jag har använt till rubriken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar