onsdag 17 februari 2010

Gamla lo's

Det har varit lite dålig uppdatering av layouter här, så jag kör två åt gången istället. Den första handlar om när jag och två av tjejerna/kvinnorna på bilden planerade en överraskning för våra föräldrar, som har varit kompisar väldigt länge och en gång i tiden bodde vi grannar (därav "grannträff") och alla vi barn lekte tillsammans ofta. Det var faktiskt en väldigt rolig sak att göra, för vi började planera en månad i förväg och att jag skulle hålla detta hemligt för mina föräldrar(!), och det blev väldigt överraskade och trodde att det bara var en "tillfällighet" att vi var på samma restaurang som dem! :)
Den andra är en lo på ca 20x20 cm och jag har gjort den i ett träbrunt album (födelsedagspresent från Lagerhaus) med tjockare papper. Jag använder albumet till att scrappa snabba layouter (fast utan tidsbegränsing) men jag får inte tänka på några detaljer eller för länge. Den är även till för kort som jag inte riktigt vill göra en stor layout till. Allt detta är såklart en utmaning för mig då jag brukar ta flera dagar (ibland veckor) på mig att göra en layout. Plus att jag oftast inte vill gå vidare med en annan innan jag är färdig men den jag påbörjade (jag har inte så mycket plats heller att sprida ut dem på).

Lo:n ovan är såklart om Sex and the city-filmen. Det rosa och det silverglittriga papprena är båda från Panduro. Den stoga tagen är från ett klippark, men jag kommer inte ihåg tillverkaren. Övrigt: genomskinliga halvpärlor, brads i silvergrått samt lite ljusrosa cardstock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar