tisdag 13 april 2010

Lite ledighet

Förra veckan var ganska stressig och jag trodde att denna veckan också skulle bli det, MEN, den blir nog inte riktigt så stressig som jag trodde då jag och min projektkompis blev klara med del 3 av 4 idag (som ska lämnas in imon!) Känns väldigt skönt! Och sen såg jag i min kalender att jag inte har nånting inplanerat imorgon - känns skönt och välbehövligt! Så morgondagen blir till att fixa med lite praktiska saker!


Jag var ju på scrapbook-kurs förra torsdagen och då gjorde jag den här, om min mamma:

"Fönster mot tv-världen" heter den, eftersom många på 70-talet(?) hade väldigt stora glasögon. Och min mamma har alltid sagt det :) På fönstret har jag använt ett papper ur Basic Grey's serie Nook and Pantry och sedan ett senapsbrunt cardstock som jag har lagt en Tim Holtz-mask över och använt en distress som heter Honey (el ngt liknande, kommer inte ihåg).

Det randiga pappret är från Graphic45, vilket jag också har använt på en brad (tillverkade med I-top) i ordet "fönster". Braden som sitter mellan "mot" och "tv-världen" är också tillverkad med I-topen, ett roligt verktyg som jag gillar skarpt!

De två första orden i rubriken har jag klätt med papper som jag har använt på resten av layouten och överröst dem med distressen Walnut Stain. Jag har även smutsat ner ordet "tv-världen", för från början var de bokstäverna alldeles för vita och rena.

Rosorna, bladen och spetsen har också fått lite distressfärg på sig. Jag har börjat med att chalka och använda distresserna på nästan allt jag gör, det blir ju en sån skillnad!

Jaha... långt inlägg...men men :)

1 kommentar:

  1. LO'n blev superfin. Basic Greys papper är alltid en klar favorit.

    kram
    Malin

    SvaraRadera