tisdag 9 mars 2010

OKA

Det blir lite uppdatering från veckan nu: OKA smultron med lite citron ger mig sommarkänslor mitt i snöandet. Egentligen heter det ju LOKA, men L:et kom inte med på fotot. Jag kan även rekommendera LOKA fläder! Den passar också väldigt bra på sommaren (och nu).

Har som vanligt varit en del i skolan och pluggat, gått på möten (och nästan somnat mitt i allt), pysslat lite och i fredags gjorde jag ett beök på min gamla grundskola. Det tog mig några veckor innan jag tog mig i kragen och gick dit (behövde göra en intervju till min distanskurs). Men när jag väl var där så var de så trevliga och skolvärden kände faktiskt igen mig! Det trodde jag inte! Mycket hade förändrats sen jag slutade (åk 8-9 bytade jag skola). Efter att jag slutat så kom det en massa nya elever och rörde till det lite, men det är tråkigt att det är som det är där. Jag antar att det är både föräldrarnas, skolan och kommunens "fel", om man ska skylla på någon. Jaja, jag trivdes på min nya skola iaf!

Fredagen bjöd på lite fest/utgång med några utbytesstudentkompisar, det spelades lite bowling och biljard (och jag hade nybörjartur på biljarden, fast bara ibland) ^^

Igår var jag hos Linda på tjejkväll (och Melodifestivalen sågs, även om jag inte är så förtjust i den... men jag rycktes med av stämningen (grupptrycket) och jag tänker inte diskutera om det var rätt eller fel låt som vann. Det räcker väl med att jag säger att Sverige inte kommer gå så långt i Eurovision). Vi spelade även Party Alias - ett väldigt roligt spel måste jag säga. Många skratt blev det! Jag skulle beskriva ordet jourhavande och här kommer en del av konversationen:

Jag: läkare är det...!
Petra: sjuka!

Jag pysslade även lite igår, gjorde bland annat "eget" papper = skvätte glada färger på ett vitt cardstock! Jag målade även ett Prima-papper som jag fått av mamma men som jag inte visste vad jag skulle göra med det. Men jag tycker båda blev jättefina och har inte hunnit ta kort på dem än så jag visar det en annan dag.

Oj, långt inlägg... men det är ju för typ hela veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar