söndag 7 mars 2010

Konservativ

Helgen har varit ganska bra, var hos Annie igår och vi pysslade bland annat lite och åt god flygande jakob. Jag fick även "chansen" att testa vår (läs pappas) nya bil på motorvägen :) jag gillar den nu, det gör jag. Tyvärr är jag ofta väldigt väldigt negativ och konservativ när det gäller stora som små förändringar (fast det beror lite på vad för slags förändring det är också), men efter ett litet tag när jag har vant mig vid det nya så brukar jag gilla det. Det är lite synd att det ska vara så..

Helgen har också spenderats en del med mina systerdöttrar, igår gick de mig på nerverna och idag gick de mig inte alls fullt så mycket på nerverna :P men jag tror att de har ganska kort minne ibland...eller så lyssnar de bara inte (gissar på det senare).

I alla fall. Jag sa till dem båda när de stod vid mitt pysselbord: "ni rör INGET utan att jag har sagt att ni får det, inte peka heller". "Nä, det ska vi inte göra", säger dem. Lite senare på kvällen kommer den äldsta och studsar runt runt mitt pysselbord och är snabb på att trycka ner en sak som inte skulle tryckas ner, och jag typ skriker "Näääjjj!!!". Så tydligen lyssnade hon inte när jag sa till henne första gången, så hon fick gå ut från mitt rum. Lyckligtvis kunde jag få bort den utan större skada, dock när hennes lillasyster gjorde samma sak för några veckor sen så gick det inte. Men det gick över sen..

Den här lo:n var med på "mosaik"-fotot, men jag tänkte visa det i lite större bild. Jag har använt mig av Webster's pages till bakgrundspappret och deras klisterbokstäver som passar till. Dekorationerna är mycket blandat, bland annat från Panduro, Prima, Reprint, Victorias house (eller nåt liknande) och halvpärlor från egna gömmor. Svanen har blivit "förevigad" med 3d-lack :)

Fotona är från denna vintern och är på mamma å pappa när de "åker skridskor" på Toftasjön.

1 kommentar:

  1. Det gick bra, tränade spinning!:)
    Så himla dyrt här bara, får se hur jag gör efter provmånaden. Känner dock att det blir lite väl mykke att pröjsa ut 550 kr i månaden i ett år...Tränar du ngnting?
    Kram!

    SvaraRadera