torsdag 1 april 2010

Inget påskgodis!

Ska försöka att inte äta något påskgodis denna påsk (några bitar här och där går ju)! Det finns ju faktiskt annat att lägga i påskäggen. När jag var liten så fick alltid mina syskon ett varsitt jättestort påskägg (de största som finns) fyllt med godis och jag fick aldrig nåt sånt. Men jag löste det på ett annat sätt: nämligen med flera små fina påskägg och delade upp godiset mellan dem och på det sättet varade godiset lite längre :) Jag har tagit kort på dem, men med vanlig gammal kamera och tänkte nån dag kanske scrappa det (även om det är suddigt), fast det är ju ett minne.


Ett annat minne är denna gamla layouten som jag gjorde om en gymnasiekompis. Det är nog en av de 10-15 första som jag gjorde. Tycker den passar bra nu i påsktider. Bilden är från vår studentbal och hennes favoritfärg (då iaf) var gul. Papperna kommer från Panduro, de små blommorna från BR, den stora blomman är utklippt från ett Panduro-papper och så har jag klippt med mönstersax för att få det vågigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar