söndag 25 april 2010

Text text update text

Får bli en uppdatering över veckan och helgen: veckan har bestått av mycket skolarbete och två kurser som ska anpassas så att allt hinns med, vilket har gått bra. Fick en hemtenta i torsdags att göra till tisdag. Och nu måste jag berätta vad jag stör mig på med den här delkursen:

1) Läraren minskade tiden för hemtentan, istället för att lämna in den på torsdag 29/4 blev det tisdag 27/4. Anledningen: för att vi skulle få ledigt innan nästa delkurs börjar. Hade hon haft kvar det första datumet hade man själv kunnat göra tentan färdigt typ 2 dagar tidigare, om man nu ville vara ledig.

2) Samma dag som vi skulle få tentafrågorna hade vi redovisning, 3 grupper var klassen uppdelad i, en på fm, en efter lunch och en på em. Det mest logiska och rättvisa hade varit att mejla ut tentan till alla i klassen, för då kunde de som hade redovisning på em kunnat börja skriva på tentan tidigare på dagen. Men nu gjorde hon ju såklart inte så, nä hon delade ut den till varje grupp efter alla hade redovisat! Vilket gjorde att de som hade redovisat på morgonen fick tentan först och kunde därför påbörja den långt innan de andra ens fått den och därmed få mer tid att göra den! Tycker det är så himla orättvist!! Varför gjorde hon så? Vad hade hon för bra anledning egentligen? Blä säger jag bara!

Jag har iaf börjat på den... drygt 3000 tecken av osammanhängande text... så inget scrappande förrän den är färdig :(

Men som student (och människa) måste man ju slappna av lite från studierna också, speciellt när det är helg, så det blev fest i fredagskväll! En väldigt rolig fest var det och det känns som att den varade ända till kl 17 på lördagen, för det var då jag kom hem ^^ och inte mycket sömn hade man fått heller.

Tog igen pilatesträningen för fredag och lördag på lördagkväll. Får inte missa för mycket för det blir väldigt jobbigt att ta igen. Tyvärr hann jag inte göra det i torsdags heller eftersom jag hade fått VIRUS på min dator och trodde att den skull krascha så jag spenderade kvällen med att lägga över alla nya bilder och dokument på en extern hårddisk! Som tur var slapp vi formatera om hela datorn :) snacka om att man blir glad när man slipper det! Så nu är allt bra med datorn igen.

Idag sitter jag med hemtentan, paus kl 19 för Gossip girl och äta, sen får jag väl ge mig på det igen. Tråkigt är det iaf! Kolla förresten in min nya profilbild! Den är tagen i ett provrum (av alla ställen) på Monki i Halmstad.

1 kommentar:

  1. Hej hej och tusen tack för den fina kommentaren i min blogg!
    Jag har först sprayat med glimmermist i silver, sedan skvätt med akvarellfärg, sedan måttade jag in fotot och så stämplade jag med stämplar runt där det skulle sitta och så att det hamnade lite bakom... men jag ser ju nu att det skulle varit en swirls till nere till höger vid fotot... ibland måste dom ligga till sig lite :-).
    (trivs du på Media&komm.? Började läsa den för lääänge sen men hoppade av...)
    //Annlouise

    SvaraRadera